一小步,一小步,牽手慢慢走......(本格文章因故不開放回應)

隨時來一句

2010年7月7日 星期三

Reading《眾神爭奪的國度》

簡錫堦.徐銘謙《眾神爭奪的國度》新自然主義出版,p.79
「If I could change all the world
如果我可以改變世界
I'd dismantle all the bombs
我要撤除所有炸彈
I'd feed all the hungry
我要餵飽所有飢餓的人
I'd shelte all the homeless
我要收容所有無家可歸的人
I'd make all people free
我要讓所有人同享自由

I can't dismantle all the bombs
I can't feed all the hungry
I can't shelter all the homeless
I can't make all people free
I can't because there is only one of me
When I have grown and I'm strong
I will find many more of me
We will make all people free
We will change the world」
~巴勒斯坦,十一歲少年的詩句
pic:戰火中的女孩

【心情點歌】Eric Clapton & Babyface - Change the Worldlyrics

【相關網誌】If I were in Your Shoes(含:好看的印度和平電影連結)




.Fin